söndag 12 februari 2012

Så fint nu!

Den här helgen har varit helt fantastiskt! Inte för att vi har gjort särskilt mycket, egentligen, men ändå har jag fått en del viktiga saker uträttade OCH jag har fått mycket tid till att vila. Jag känner mig verkligen oerhört utvilad nu. Har sovit läääänge på nätterna och sen tagit det lite lagom lugnt på dagarna. Det har gjort mig väldigt gott, kan jag säga.
På vardagarna kan jag aldrig någonsin känna mig så här utvilad. Jag sover väl 6-8 timmar på nätterna. Sen jobbar jag hela dagen och när kvällen kommer känner jag mig totalt slut. Jag blir sittandes i soffan och orkar inte göra ett dyft ... orkar knappt tänka ens ... hela kroppen är slut och likaså mitt huvud och min tankeförmåga. Men nu känner jag mig riktigt pigg och utvilad. Är en otroligt stor skillnad.
Kanske jag borde försöka få mer sömn på vardagarna? Kanske skulle jag känna mig piggare då och orka mer? Men det ÄR ju så himla svårt att komma i säng i tid.

Nå ... den här helgen har i alla fall varit väldigt bra. Igår så städade jag och barnen ... lite mer ordentligt. Vill ha fint hemma inför Alla hjärtans dag och sen min födelsedag, som båda infaller nästa vecka.
För att sporra Amanda till att städa lite extra fint, så tog jag kort på barnens rum innan de började städa ... så skulle hon sen efteråt kunna få se på skillnaden. Det hjälpte faktiskt, för hon städade så otroligt bra och gnällde ingenting alls. SÅ himla duktiga var de ... och visst blev det skillnad på deras rum sen.

Före/Efter-bild på barnens rum
Själv så städade jag ju resten av lägenheten, vilket tog längre tid än vad det tog för barnen att städa i sitt rum. Men jag fick en paus mitt i städandet ... då vi gick iväg för att äta lunch och handla lite. Då fick man lite frisk luft också och kunde sen ta nya tag med det som återstod av städningen. Blev riktigt nöjd, faktiskt.
Det var ju så himla skönt sen att koppla av på lördagskvällen. Vi tände ljus, åt god mat och så småningom blev det även Melodifestivalen för oss. En kanonmysig dag och kväll

Idag har också varit en hemskt lugn dag ... har sytt lite hål, lagat lite mat, tvättat och Amanda har umgåtts med grannflickan. Snart ska jag gå och duscha, så att jag blir ren innan det blir dags att jobba igen. ;-) Sen är det medicindags igen idag. Jippi! Not! Så då lär jag väl känna mig hemskt dålig i morgon. Ska försöka ta med mig värktabletter till jobbet i morgon ... för att dra ner på biverkningarna. De har varit rätt hemska de senaste veckorna. Tror inte det är någon tillfällighet längre, eftersom jag fått biverkningar så många veckor i rad nu. Dock så funderar jag ju en del på varför de kommer tillbaka efter att jag varit i princip biverkningsfri under 3 år.
Nå ... jag hoppas ju ändå att det blir bättre den här veckan. Men alltför hoppfull är jag ju inte.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar