tisdag 14 februari 2012

Alla hjärtans dag

Jag är ledsen, men jag har verkligen inte orkat med att blogga så mycket den senaste tiden. Inte så mycket som jag hade velat, åtminstone. Jag har känt mig rätt orkeslös på kvällarna och så har jag prioriterat annat. Jag kan inte lova att det kommer bli bättre heller, men på ett sätt så kanske det är bättre att det inte blir för ofta. Då kanske det skulle bli sådana där menlösa inlägg så som “idag har jag handlat” eller “idag har jag varit på jobbet” och sen inga större utlägg eftersom jag då är alltför trött för sådant. Ler med tungan ute
Nej, då vill jag hellre skriva “viktigare” och mer “meningsfulla” inlägg. Det är ju egentligen för sådana saker som jag har den här bloggen … för att kunna ge uttryck för mina känslor och tankar … och därför vill jag helst ha något mer riktigt att skriva om när jag väl skriver.

Så … vad ska jag skriva om idag? Alla hjärtans dag, kanske? Rött hjärta Det är väl ett populärt samtalsämne en dag som denna?
Själv, så blev jag otroligt överraskad i morse, när min man gav mig en present som bestod av en liten ask handgjorda chokladpraliner … hjärtformade, dagen till ära. Ja, barnen fick också varsin ask … fast min ask var finast. Blinkar Jag brukar sällan få något av maken, så jag blev verkligen otroligt förvånad … och jätte glad.
Jag hade också fixat nåt till familjen. De fick varsitt kort (alla såg olika ut) och så hade jag i kuverten lagt ett rätt stort chokladhjärta med rött, vackert omslag. Tror de blev lite glada i alla fall. Ler
Sen mumsade vi på våra choklader efter att jag kommit hem från sången nu i kväll.

Middagen blev lite stressig för oss i kväll. Vi åkte till Dino’s och där var fullt av folk eftersom fler än vi hade kommit på tanken att äta ute denna dag … och det innebar ju att det tog lite tid att få maten. Fast när den väl kom, så var den ju fantastiskt god. Jag tog deras lammburgare med tillhörande vitlöks-svartpeppar pommes och vitlöksdip. Jag kan ju säga att den pommes friten (eller hur det nu stavas) är den godaste jag någonsin ätit. Verkligen SÅ sjukt god! Ja, lammburgaren är inte så tokig, den heller. Helt klart värt pengarna.
Tyvärr hann vi ju inte riktigt njuta av middagen ordentligt, eftersom jag skulle iväg på sången. Jag hann egentligen inte riktigt i tid heller, utan kom någon minut för sent. Fast jag var inte ensam om att komma sent, så då gjorde det inte så himla mycket.
Det gick väldigt bra idag. Vi sjöng alla igenom våra låtar inför varandra och jag fick med mig en del saker att tänka på till nästa gång. Måste träna mycket på texterna, känner jag. Även om jag kan den ena texten utantill, så bör jag ändå kunna den så pass bra att jag inte behöver känna mig orolig för att sjunga fel. Dessutom måste jag sjunga orden tydligare.
Det var i alla fall väldigt givande … och så fick jag en kommentar som gjorde mig otroligt glad. Det var en som sa att han fick ståpäls under vissa partier som jag sjöng. Blev riktigt rörd, faktiskt. Kär Då känner jag ju att jag är lite på rätt väg och att det bara är att fortsätta så. Det blir nog bra, det här.

Hur som helst så har det varit en väldigt bra Alla Rött hjärta-ans dag och nu börjar det bli läggdags för mig.
Hoppas ni andra har haft en minst lika bra dag som mig. Kram!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar