fredag 17 februari 2012

Happy birthday to me!

Idag fyller jag år … 25 … eller något sådant. Blinkar Mitt körkort säger väl att jag är 36 år, men jag tror att det har tillkommit några extra år på vägen. Finurlig

I alla fall …



 Inte för att det är särskilt mycket att fira längre. Jag vill ju inte BLI fler år. Men ändå tycker jag det är lite roligt att fylla. Fast inte är det ju samma känsla som när jag var barn. Då kunde man ju knappt somna kvällen före födelsedagen och sen vaknade man jätte tidigt och låg kvar i sängen och väntade på att familjen skulle komma och sjunga. Visst brukar väl familjen komma och sjunga nu också, men det är ändå inte samma pirr som det var när man var liten.
Jag kan ju dock säga att jag aldrig någonsin har fått så många grattishälsningar som jag fått sedan jag skaffade Facebook. :-D Inte för att jag har så extremt många Facebookvänner, men av de jag har, så var det en del som uppmärksammade min födelsedag förra året. Får se hur många som kommer gratulera mig där i år ...
Blir ju glad för det lilla ... särskilt när man inte har så mycket vänner och inte  heller så mycket släkt här nära. Min pappa ska väl dock komma hit i morgon kväll och sen kommer svärföräldrarna på söndag.

Ikväll ska jag i alla fall fira födelsedagen med en egengjord, förhoppningsvis god tre-rätters middag. Gjorde efterrätten igår kväll ... ett recept jag hittat på "Halv åtta hos mig" och förrätten har jag också fått inspiration till därifrån. Varmrätten är dock mitt eget påhitt. Får se hur det blir ...

2 kommentarer :