torsdag 16 augusti 2012

Kreativa Amanda ...

Gårdagen var en riktigt jobbig dag på jobbet. En massa onödigt strul genomsyrade hela dagen, så det var riktigt skönt att komma hem sen på kvällen.
Idag har det gått desto bättre. Den här dagen har till och med varit rätt rolig från och till. Vid lunch var jag iväg med familjen för att provköra en bil som vi funderar på att köpa. Sen hade maken ett lunchmöte och eftersom barnen inte hade ätit än, så gick vi förbi Citylivs för att köpa lite kall mat (sallad till Amanda och baguette till Viktor) och sen tog jag med dem till mitt jobb, så fick de äta lunchen på vårt rum.
Sen blev barnen underhållna en stund av Fredrik, vår mycket lustiga sommarextra. Han har alltid saker att säga och jag tror nog att barnen tyckte det var rätt kul ... så, som alla andra också tycker.
Sen blev de hämtade efter att makens möte var slut och eftersom jag blivit lite fördröjd under dagen, så låg jag lite efter i mina sysslor. Därför gick ju dagen otroligt fort sen.

På eftermiddagen så ringde Amanda till mig och frågade om en kompis fick komma på besök. En stund senare så ringde hon igen och frågade då om de fick baka chokladbollar. Det gav jag tillåtelse till ... fast bävade ju lite för oredan jag skulle ha att ta reda på efter jobbet. ;-)
Hur som helst, så är ju Amanda väldigt påhittig och kreativ, så när jag kom hem hittade jag detta i kylskåpet:


Det bidde inga chokladbollar ... Det bidde en chokladbollssmetstårta istället. :-D Inte använde de recept heller, för Amanda sa att hon inte hittade något. Fast ... det gick ju bra ändå. Vissa ingredienser var väl kanske lite tveksamma, men smaken var det inget fel på. Fast den var rätt mäktig.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar