onsdag 6 februari 2013

Idag kom mina kex!

Idag hämtade jag ut mitt Buzzador-paket från posten ... så NU ska här smaskas kex! :-)

Det är ju så kallade "frukostkex", men jag är ju egentligen lite emot att äta kakor (eller andra godsaker) till frukost, så därför blir det nog mer ett mellanmålskex i vår familj.
Nå ... kanske att jag själv testar till frukost någon dag under den här provperioden bara för att se hur länge man står sig på de där kexen. Fast barnen kommer INTE få kex till frukost ... hur nyttiga de än påstås vara. Däremot kan de få smaka efter att de kommit hem från skolan ... som mellanmål.

Mitt buzzador-paket med BelVita-kexen

Innehållet i paketet ... mer än jag trodde, faktiskt
Det står så här:
Belvita Breakfast-kexen innehåller fullkorn från fem olika sorters spannmål och är bakade noggrant och försiktigt med hjälp av en kontrollerad temperatur. Därför släpper kexen kolhydraterna långsamt och regelbundet under 4 timmar som en del av en balanserad frukost. Få energi till hela förmiddagen!

 Så det återstår ju att se huruvida det stämmer eller ej.

Det ska i alla fall bli väldigt roligt att testa dessa kex och jag gillar ju Digestive, så antagligen kommer jag tycka om dessa också. De ser ju lite liknande ut.
Kanske är vi så ivriga att vi testar redan ikväll. ;-)




Inga kommentarer :

Skicka en kommentar