söndag 22 april 2012

Sjuk eller inte – något måste göras!

Jag börjar verkligen känna mig riktigt less på att vara sjuk nu. Blev förkyld veckan efter att jag sjungit på Önningebymuseet i början av mars, och har inte varit frisk sedan dess. Jag var på väg att bli bättre, men sen blev jag sämre igen under påsken. Blä! Tummen ned
Jag hade ju liksom tänkt att jag skulle gå ner i vikt nu, men motivationen är sååå himla svår att få tag på när jag är så här sjuk hela tiden. Jag hostar, har ont i kroppen, känner mig svag … och nu har jag även börjat få en massa tjock snor också. Trevlig läsning, va’? Ler med tungan ute  I alla fall så blir det ju mer istället att man vill äta massor för att man känner sig så risig. Tidigare har jag aldrig tröstätit särskilt mycket, men den senaste tiden har det verkligen varit en del sådant … och det gör ju inte att man känner sig gladare och piggare, direkt.

Jag tänkte ju också att jag borde komma igång med lite WII-träning, men eftersom jag har så ont hela tiden, så drar man sig ju liksom för att sätta igång. Att hitta på bortförklaringar nu är hur lätt som helst. “Det gör ont”, “Jag orkar inte”, “Jag känner trött och svag”. Visst är det ju sant, förstås, men nu har jag börjat tänka lite att jag nog får lov att ignorera mitt mående och istället köra igång hur risig jag än känner mig. Det verkar ju inte bli bättre.
Jag behöver kanske inte köra igång med det allra tuffaste med en gång, utan kan kanske ta det lite lätt först i början. Fast jag BÖR verkligen köra igång med NÅGOT.
Nå … får se när jag kommer mig för att köra igång. Köpte ju Zumba till wii för ett tag sedan, men har hittills bara använt det spelet en gång. Tror jag ska försöka mig på att köra igång med det snart nu. Måste bara mana på mig själv lite först. Jag MÅSTE verkligen ta tag i min kropp nu, för jag vill komma i mina kläder igen. Jag hatar verkligen att känna mig så här plufsig.
Så sjuk eller inte – nu MÅSTE något göras!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar