tisdag 5 mars 2013

Roliga fiskar ...

Jag kom ju med i den där Buzzador-kampanjen för Möllers Omega-3 Pikkukalat och jag fick ju hem vitaminerna för ett tag sedan. Jag har bara inte alls hunnit med att blogga om dem än.
Den här gången var det riktigt smidigt, för det här Buzzadorpaketet kom rakt hem till min brevlåda. Slapp ta mig till posten helt, vilket var himla skönt. Även om jag ju jobbar precis bredvid posten och lätt kan hämta paket på väg från jobbet, så var det ändå skönt att slippa gå genom hela stan med ett paket under armen.

Så här såg den öppnade Buzzador-lådan ut
 Jag kan ju börja först med lite information om dessa vitaminer. Möllers Omega-3 pikkukalat, är alltså ett kosttillskott som hela familjen kan äta. "Tabletterna" är formade som fiskar och innehåller både Omega-3 och D-vitamin.

Så här står det om dem ...

VARFÖR OMEGA-3 OCH D-VITAMIN?
Omega-3-fettsyror är nödvändiga och de är viktiga för hjärtat (DHA+EPA 250 mg/dygn) 
och hjärnan och synförmågan (DHA 250 mg/dygn). D-vitamin hjälper till att bilda muskulatur, skelett och tänder samt är viktig för kroppens naturliga försvarsmekanism. D3-vitamin tas 
lätt upp i kroppen och den är mer effektiv än D2-vitamin. Möller Omega-3 Pikkukalat 
innehåller inga konstgjorda färg- eller sötningsmedel, samt inga konserveringsmedel. 
Som naturliga sötningsmedel fungerar xylitol och sorbitol.
En förpackning innehåller 45 kapslar. Rekommenderad daglig dos är 2 kapslar. 
Finns att köpa på apotek och i dagligvaruhandeln.

MÖLLERS OMEGA-3 PIKKUKALAT I ETT NÖTSKAL
*Innehåller livsviktiga Omega-3 (DHA+EPA) och D3-vitamin.
*Passar för hela familjen.
*Smakar frukt.
*Lätta att tugga och svälja.
*Innehåller inga konstgjorda färg- eller sötningsmedel.
*Innehåller inga konserveringsmedel.
*Innehåller xylitol och sorbitol.

Amanda var ju helt eld och lågor att få testa dessa roliga geléfiskar. Har aldrig sett nåt liknande
tidigare ... åtminstone inte i en vitamin. Jag kan tänka mig att det blir enkelt för föräldrar att få i sina
barn vitaminer om de ger barnen dessa. De ser ju ut som vilket godis som helst och dessutom smakar
de lite som godis ... fast mindre söta.
Amanda visar upp den orangea fisken
 De var ju verkligen annorlunda och Amanda äter de alla dagar nu, direkt när hon kommer hem från
skolan ... så blir hon pigg och full av ork till att göra sina läxor. ;-)
De smakar typ tuttifrutti, så de är rätt goda att äta. Man kan dock inte skölja av fisken med vatten (vilket man skulle kunna tro pga den geléiga konsistensen), för när den kommer i kontakt med vätska så blir den som skummig på ytan. Vi testade nämligen efter att en fisk hamnat på golvet. Den försökte kanske
fly? ;-)
Fast i munnen funkar den bra. Den blir lite som skummig även i munnen, men det gör ju inte så mycket eftersom den då ändå är på väg att förintas. 
Provsmakning ... hm ... vad smakar nu detta ...?

Titta! Jag har en orange fisk i munnen!
Omdömet från min lilla fröken är nog väldigt positiv, i alla fall. Är lätt att få i sig sådana roliga vitaminer.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar