fredag 8 mars 2013

Blir en kanonhelg!

Den  här helgen blir en riktig kanonhelg, måste jag säga. Bara en massa roligheter varenda dag.
Först blir det 40-årsfest för maken ikväll ... en försenad sådan, eftersom han fyllde år i mellandagarna. Vi ska vara på Indigo. Vi beställde barnvakt från Helsingfors. Haha! :-D Fast svärföräldrarna tycker förhoppningsvis om att umgås lite med sina barnbarn också. Var ju i alla fall jätte skönt att de kunde komma, så slipper vi tänka så mycket på tiden ikväll när vi är ute och festar.
Det blir nog jätte roligt, skulle jag tro. :-)

Nästa rolighet händer imorgon kväll. Då är det ju Melodifestivalfinal, vilket jag ser otroligt mycket fram emot. Jag ÄLSKAR ju verkligen Melodifestivalen! I år har jag dock inte någon riktig favorit ... inte än, i alla fall. Jag bestämmer mig nog först efter att jag sett alla bidrag imorgon. Kanske Ulrik Munther? Eller Yohio? Fast jag vet inte, riktigt. Kanske kommer det bero på deras dagsform också?
Till finalen, så blir det ju självklart också chips med dip ... och Coca Cola att dricka. Vid delfinalerna är det inte så noga vad man äter till, men just till finalen så vill jag gärna ha de traditionsenliga snacksen med tillbehör.

På söndag blir det också roligt, för då ska jag på dejt. ;-) Jag har nämligen stämt träff med min Åländska MS-grupp, så vi ska väl umgås en stund och snacka lite skit, typ. Det blir nog riktigt trevligt, det också.

Så den här helgen blir fylld av fest och roliga upptåg. Lite kontrast mot förra helgen, som gick helt åt till att plugga. Visserligen tycker jag faktiskt hittills att det är riktigt kul att studera. Det blir nästan roligare och roligare ju mer jag lär mig, så det känns klart mer positivt än vad jag trodde att det skulle kännas. Särskilt Webdesign-kursen. Den trodde jag skulle vara jätte jobbig och nog ganska svår, men istället tycker jag bara att den är otroligt rolig ... och väldigt lärorik ... och jag förstår bra mycket mer än jag innan trodde att jag skulle. Det jobbigaste är väl att jag känner att jag inte hinner lägga ner riktigt så mycket tid på studierna som  jag skulle vilja. Nu, när kurserna kommit igång lite mer så har jag dedikerat ca varannan helg åt studier ... och då kör jag rätt intensivt. Sen finjusterar jag lite på vardagarna ... om tid och ork finns ... så visst funkar det nog, ändå.

Fast den här helgen kommer jag inte plugga ... tror jag ... utan ska bara koncentrera mig på att ha kul!



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar