lördag 3 december 2016

Lucka nr 3

Idag var det julstädning på schemat för familjen Carlsson. 😜 Det vill säga, lite mer ordentlig städning än den vanliga veckostädningen. Jag vill ju ha det fint under när vi sätter på juldukar och plockar fram en massa tomtar, ljus och annat julpynt. 
Den enda städlåt jag kom på, var "Mamma är lik sin mamma", så det blir dagens låt här i bloggen. Den är dock inte helt passande eftersom den handlar om att kvinnan gör allt. Jag är ju sån att jag "tvingar" hela familjen att hjälpa till. Jag gillar ju inte heller att städa, så varför ska jag då behöva göra allt själv? Nä, till jul så vill jag nog se till att alla hjälps åt. Jag kan däremot leda arbetet och styra upp så att alla vet vad som ska göras. Men sen hjälps alla åt att genomföra arbetet. Det går ju dessutom så mycket fortare när man är flera som hjälps åt.
Jag är ju uppvuxen med att man hjälps åt med julbestyren, så det vill jag föra vidare till mina egna barn också. 😊
Något som jag blev extra nöjd med idag, var min städning i kylskåpet (ser riktigt fint ut i kylen nu), att jag lagade en låda i hallbyrån (en låda som varit trasig länge) och så barnens städning av köket (bänkar, vask och köksluckor).
Nu känns det så rent och fräscht i lägenheten, så nu är det bara att börja plocka fram allt. 

Så ... här kommer i alla fall dagens lucka ...


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar