måndag 17 februari 2014

Grattis till mig!

Idag fyller jag år! 38 år blir jag idag. Eller 25, som jag brukar säga. ;-)
Tänk, nu är det bara två år kvar till jag fyller 40. Inte klokt, vad gammal jag har blivit. Fast det är ju tur att jag ser rätt ung ut fortfarande. Då kan man ju alltid ignorera det där årtalet lite och låtsas att man är yngre. Eller hur? ;-)

Hur som helst, så firas födelsedagen rätt stillsamt (det hör väl kanske åldern till?). Barnen har sportlov och är hemma. Förhoppningsvis har de packat, för i natt ska de åka till sin farmor och farfar i Helsingfors.
Själv har jag jobbat hela dagen. Egentligen hade jag väl tänkt ta ledigt på sportlovet, men eftersom jag håller på att byta jobb, så har jag inte riktigt tid att vara ledig just nu. Har ju liksom två arbeten för tillfället och jag måste fortfarande lära mig massor på det nya jobbet.
Men det är ju rätt lugnt den här veckan, så det går nog bra att jobba.

Ikväll ska vi äta middag ute på restaurang. Troligtvis blir det på Texas Longhorn. Huvudsaken är att de har efterrätt, sa jag. Haha! Eftersom vi inte ska ha nån tårt eller kladdkaka eller så, så vill jag ju gärna ändå få i mig något födelsedagsaktigt gottigt efter middagen.

Som födelsedagspresent, blev jag lovad en ny, valfri mobiltelefon. Yeay!!! Såååå glad! Har ju velat ha en ny länge. Förhoppningsvis kommer jag efter det inköpet kunna blogga lite mer (och oftare), för då tänkte jag börja köra med med mobilbloggande. Jag sätter ju på datorn hemma så sällan nu, så därför blir det tyvärr dåligt med blogginlägg. Men med en ny telefon, så kanske det blir enklare att komma till skott? Jag hoppas ju på det i alla fall.

Av Amanda fick jag också någonting. Hon gav mig nämligen ett löfte (typ som ett presentkort) om pedikyr och manikyr, som hon ska utföra på mig. Min gullgumma!

Nå ... nu ska jag fira resten av födelsedagen i lugn och sen far familjen iväg med nattbåten och lämnar mig ensam hemma med katterna.
Maken kommer hem sen på torsdag, men barnen får jag inte träffa igen förrän på söndag. :-(

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar