söndag 16 juni 2013

Pålitlig son ...

Idag har varit en något seg dag, måste jag säga. Jag och maken var på fest igår, och det blev väl en del alkohol, förstås. Så därför känns det rätt ordentligt i kroppen idag. Fast det var ju en väldigt trevlig fest i alla fall. :-D God mat, god dryck och så trevligt sällskap, förstås. Det var dock inte många jag kände sedan tidigare, men det var kul att träffa lite nytt folk också.

Amanda tillbringade kvällen och natten hos sin kompis morföräldrar, men Viktor ville hellre stanna hemma ensam. Det var första gången vi lämnade honom ensam på kvällen så där. Vi har ju flera gånger lämnat barnen ensamma hemma om vi varit borta några timmar eller så, men aldrig så länge att de fått lägga sig själva. Men Viktor fyller ju ändå 13 år snart, så han tyckte själv att det inte var några problem att bli lämnad ensam för en kväll. Om jag ska vara ärlig, så tror jag nästan att han lite såg fram emot en kväll hemma helt på egen hand. Ingen som skulle säga till honom att inte sitta vid datorn, ingen som lade sig i filmvalet och ingen att dela chipsen med. ;-) Han tyckte nog att det skulle bli jätte mysigt.
Han fick även fixa middagen på egen hand. Vi hade köpt en micromat till honom, som han värmde själv i micron. Men sådant har han gjort tidigare också, så det visste jag att han skulle klara av.
Så hade vi ju med oss mobiltelefonerna, så vi hade den del sms-kontakt mot slutet av kvällen. Vi hade sagt till Viktor att lägga sig senast klockan 24 och vid 23.46 fick jag ett sms, där han skrev att han skulle lägga sig. En stund senare messade vi godnatt, så det var riktig ordning på honom. :-) Tror absolut att vi kan lämna honom ensam fler gånger och det var ju egentligen inte särskilt länge som han fick vara ensam hemma efter att han lagt sig, eftersom vi kom hem vid 01.45.
Det är inte klokt vad stora barn man har nu. Så gamla att de inte ens behöver barnvakt. Så är ju Viktor väldigt ordentlig också ... och mogen ... och otroligt pålitlig, så därför kan man ju enkelt lämna honom ensam så här. Det bevisade han ju verkligen nu och det känns väldigt tryggt att veta.

Jag, innan vi åkte iväg till festen

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar