lördag 18 maj 2013

En jobbig vecka med ett roligt slut!

Den här veckan har verkligen varit sjukt jobbig! Jag har varit så extremt trött ... antagligen eftersom det har blivit alldeles för lite sömn på nätterna. 5,5 till 6,5 timmes sömn räcker inte alls för mig. Inte på långa vägar. Jag mår verkligen jätte dåligt av så lite sömn. Dels känner jag mig ju trött i huvudet ... och i ögonen ... så, som antagligen de flesta andra människor blir om de sovit för lite. Men sen blir jag även otroligt trött i kroppen.
På förmiddagen brukar det funka rätt bra, men sedan blir kroppen allt tyngre ju längre dagen går. Mest problem får jag ju med mitt vänsterben ... det, som är allra mest påverkat av min MS. Flera dagar den här veckan så har jag knappt kunnat stå på det benet alls när jag kommit hem från jobbet på kvällarna. Sjukt slut, har jag varit i benet.
På jobbet har det inte funkat så jätte bra heller. Jag har gjort det allra nödvändigaste, men inte mycket annat. Jag har verkligen inte orkat. Inte har jag varit en särskilt trevlig arbetskamrat heller den här veckan. Har väl försökt så gott jag har kunnat, men över lag så kan jag nog säga att jag inte har varit vidare munter. Jag har ju varit så fruktansvärt, fruktansvärt trött.
I torsdags var min trötthet så enormt påtaglig ... och nästintill outhärdlig ... att jag faktiskt hade god lust att gå hem pga sjukdom. MEN ... det gick ju inte den dagen. Jag var helt ensam på min avdelning. Chefen är sjukskriven sedan länge och min kollega var ledig. Därmed hade jag inget annat val än att härda ut. Fast jag kan ju säga att det kändes väldigt skönt att komma hem från jobbet den dagen.
Det kändes också otroligt skönt när det blev fredag igår. Den dagen kändes lite lättare att hantera. Jobbet kändes inte fullt lika tungt, utan det funkade faktiskt hyfsat bra. Jag hade ju då den kommande helgen i sikte. ÄNTLIGEN skulle jag få sova ut! SÅ skönt skulle det bli!
En otroligt tung vecka skulle äntligen komma till sitt slut och det såg jag väldigt mycket fram emot.
Hoppas verkligen att nästa vecka kommer bli bättre. Men å andra sidan kan det inte bli så värre. ;-)

Idag känns det i alla fall bra. Jag fick sova ut inatt och sen har dagen varit väldigt bra. På dagen var vi ut på stan och shoppade lite. Bland annat så köpte vi avslutningskläder till Viktor och så var vi iväg Sparhallen och köpte en massa mat.
Sen for vi hem för att plocka upp och börja med maten. Jag lagade till en hyfsat kalorifattig köttfärssoppa så att vi kommer "ha råd" att äta lite chips ikväll.
Så blev det hockey-semifinal, där ju Sverige lyckades ta sig till final. Superkul ... för MIG ... men mindre roligt för resten av familjen, som höll på Finland. ;-)
Nu är det lite slappt soffhäng tills det så blir dags för det bästa programmet på hela året, nämligen Eurovision Song Contest! Ser SÅ mycket fram emot det. Jag ÄLSKAR verkligen ESC och i år går det ju i Sverige, så det känns lite extra kul.
Jag kollade ju självklart på semifinalerna i veckan och tyckte att allt var riktig toppklass. Petra Mede skötte sitt programledarjobb med absolut bravur och hela showen var helt otrolig. Jag tycker inte att de hade kunnat göra det så mycket bättre. Hoppas finalen löper på i samma spår.

Som vinnare i år tror ... och hoppas jag på Danmark. Jag tror absolut att hon har stor chans och jag gillar verkligen låten.  
Många tycker att Norges låt är bra, men den gillar jag inte alls. Den är nog lite för modern för min smak.
Finlands låt gillar jag också, men tror inte den kommer ha någon chans. Tror nog att somliga kan tycka att den är lite löjlig.
Det vore ju inte en omöjlighet att någon av grannländerna vinner i år, för det "brukar" de göra när tävlingen hålls i Sverige. 1985 gick tävlingen i Sverige och vann gjorde Norge och år 2000, när tävlingen gick i Sverige så vann Danmark. Visserligen vann Irland 1992, när ESC gick i Sverige, så då kanske man med den statistiken skulle kunna tyda ut att det INTE blir ett nordiskt land som vinner i år?
Nå ... JAG håller i alla fall på Danmark!


Här är Danmarks tävlingsbidrag i år. Go, Emmelie! :-)
 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar