söndag 2 oktober 2016

Deluxe 2016 - Stolt mamma

Igår hölls årets Deluxe-final på Bio Savoy, här i Mariehamn och Amanda var en av finalisterna! :-)
Hon var i våras på en audition, där hon ca en månad senare blev uppringd och fick därmed veta att hon blivit uttagen till finalen som skulle hållas den 1:a oktober.
Hon har aldrig tidigare varit med på något sådant här, så det var riktigt nytt och spännande.
Månaderna som förflöt gick en del åt till att fundera ut vilken låt hon skulle sjunga, intervjuer, sångcoachningstillfällen och mot slutet även praktiskt framförande (koreografi och framträdande).
Utöver det som Deluxe erbjöd, så höll jag även egna sånglektioner med Amanda. Måste ju hjälpa till så gott jag kan när det är nåt som jag ändå har en hyfsad koll på. ;-) Och jag tror faktiskt att hon uppskattade min hjälp och lyssnade på de råd jag gav.

Hur som helst, så var det då igår det stora eldprovet ... finalen. Nio tjejer mellan 13 och 20 år skulle tävla mot varandra (Amanda var näst yngst). 
Det blev en lång dag, som började med träff klockan 9.30 på morgonen. Sen blev det soundcheck, generalrepetion, fix av smink, hår och scenkläder och slutligen final.
Amanda ville fixa sig hemma, så jag hjälpte till med håret medan hon sminkade sig.
Sen slöt hon upp med de andra när det började närma sig tävlingsstart.

Så drog då allt igång och Amanda gick ut som nr. 2 ... och jag måste ju säga att jag kände mig så sjukt stolt över henne. Hon gjorde ett fantastiskt bra framträdande och tillsammans med sina duktiga dansare så blev det ett otroligt bra shownummer. Jag började nästan grina när jag såg hur bra det blev. Allt blev verkligen precis som planerat. Sååå bra!
Nu kan jag ju inte vara opartisk, men tyckte att hon borde höra till toppskiktet i tävlingen.
Och tydligen tyckte jag inte så tokigt ändå, för Amanda blev 2:a!!!! ❤️ Min superduktiga tjej! Sååå stolt!

Här är hennes nummer:


Utöver allt häftigt som skedde kring tävlingen, så tror jag ändå att den allra roligaste och mest minnesvärda händelsen för Amanda var när det efter att allt var slut kom fram en liten flicka som ville ta kort tillsammans med Amanda. Flickan grät av nervositet och lycka. Hur gulligt som helst! Som om Amanda var en stor idol. För den tjejen, så var nog Amanda 1:a alla gånger. Supersött! 💗
Nu känns det ändå rätt skönt att den här Deluxe-grejen är över och vi kan återgå till våra normala rutiner igen. Fast jag gissar att min lilla stjärna fick en del mersmak och visst VAR det ju ändå otroligt kul ... särskilt eftersom det dessutom gick så pass bra. 

-Åsa

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar