tisdag 4 mars 2014

Mumsigt värre

Idag är det ju Fettisdagen, vilket är ovanligt sent i år.
Eftersom semlor inte är världens nyttigaste grej, direkt, så brukar jag inte äta fastlagsbullar mer än på fettisdagen. 
I år slog jag dock på stort och fick i mig hela TVÅ stycken semlor! :-o
Anledningen till mitt stora frosseri berodde nog mest på att Amanda var hemma från skolan idag (sjuk) och missade därmed skolans fastlagsbulle. Därför tyckte jag ju att hon ändå skulle få en bulle, så jag köpte hem några stycken.
Jag fick ju dessutom en på jobbet idag, som efterrätt till ärtsoppan. Så därmed blev det två stycken totalt.


Så nu får jag väl hålla igen med kaloriintaget för resten av veckan. :p 

Vad gäller smaken, så tyckte jag att jobbets bullar var godare. Eller ... FYLLNINGEN var godare i jobbets bullar, men själva bullarna var godare i dem som jag köpte själv.

Nå ... nu dröjer det väl nästan ett år till nästa fastlagsbulle.

                                                     -Åsa

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar