tisdag 28 januari 2014

Spännande tider

Jag har inte alls haft någon riktig ork eller lust att blogga den senaste tiden. Har knappt haft på datorn alls på kvällarna, utan har kollat in Internet lite snabbt via mobilen. Har spenderat mer tid under en filt i TV-soffan och bara slappat. Jag och maken i varsitt soffhörn. Hur mysigt som helst och antagligen rätt välbehövligt, för jag har verkligen känt mig riktigt slut.
Härom veckan blev jag dessutom sjuk ... feber, för första gången på nästan 6 år och superont i halsen ... så då mådde jag inget bra alls. Var hemma från jobbet i 3 dagar och låg mest under den tiden. Jag blir ju så hemskt dålig av feber.

Så har det förstås varit en del på jobbet också. Jag håller ju på att försöka lära mig mina nya uppgifter, samtidigt som jag jobbar kvar på mitt gamla jobb. Det är helt klart uttröttande. Men ... det blir nog bra när allt är klart sen. Det ska bli riktigt kul med mitt nya jobb, och nu när jag fått lite utbildning och fått ett smått hum om vad jag kommer göra, så känns det nästan ÄNNU roligare än vad jag innan trodde. Så det här kommer nog bli riktigt bra. :-)
I fredags fick jag dessutom vara med på en avdelningsträff med min nya avdelning och det tyckte jag var riktigt roligt. Då fick jag tillfälle att umgås en stund med mina nya blivande kollegor och det kändes väldigt kul!
Fast det tar nog ännu ett tag till jag kan gå över dit helt och hållet eftersom vi just nu har anställningsstopp (pga samarbetsförhandlingar) och därmed inte får anställa min ersättare. Men det löser sig väl så småningom. Jag försöker därför att lära mig jobbet lite mer successivt, när tid finns över.

Nå ... eftersom jag känner mig så slut, så tänker jag inte bli långrandig. Tänkte lägga mig snart, tror jag, för denna vecka kommer vara rätt händelserik och nog energikrävande. På fredag kväll ska vi på föreningsmöte för Moderaterna (eller Moderat Samling, eller vad nu det "nya" partiet kommer heta) och sedan ska vi upp tidigt på lördag morgon för att åka till Sverige och kolla på när barnen tävlar i judo. De åker med judoklubben redan på fredag kväll och det blir Amandas allra första tävling, så det blir hemskt spännande.
Men nu ska jag ta kvällsmål och sen gå och lägga mig. Natti, natti ...

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar