söndag 4 september 2011

Less

Jag börjar känna mig riktigt less ... less på att vara så himla snäll hela tiden. Less på att alltid göra allt vad andra ber mig om och less på att bara nicka och hålla med. Less på att vara alla till lags och less på att alltid komma i sista hand. Just nu känner jag mig hemskt sur och tjurig ... lite som om jag vore i trotsåldern. Jag har lust att säga nej till allting ... bara för att ...
Har lust att inte göra någonting alls som jag blir tillsagd, utan göra precis tvärtom bara för att jag inte vill vara snäll. Jag vill inte längre bara hålla med och springa upp så fort nån knäpper med fingrarna.
Ofta gör jag ju saker bara för att jag VILL vara snäll. Jag VILL vara snäll och hjälpsam. Men det känns så himla otacksamt när man aldrig får någonting tillbaka. Ingen skulle göra samma saker för MIG och då känner jag mig rätt utnyttjad och ledsen. Det känns så orättvist. Har lust att bara tjura och sluta upp med att göra saker för andra hela tiden. Just nu känner jag mig inte ett dugg snäll!

1 kommentar :

  1. skickar en kram och hoppas att du fortsätter vara snäll.. Men hoppas oxå att du blir uppskattat och får något tillbaka det är du värd.

    SvaraRadera